NA CZYM POLEGA GRYWALIZACJA?

GRYWALIZACJA NA CZYM POLEGA ?

Gry angażują bardziej, zmieniają perspektywę, wpływają na kreowanie pożądanych postaw bez elementu nakazowego: zmiany w realizacji obowiązków służbowych, aktywnego uczestnictwa w szkoleniach czy zakupów następują w wyniku samodzielnej i dobrowolnej decyzji pracownika lub klienta, pragnącego uzyskać pożądane efekty na styku gry i jego codziennej rzeczywistości. Choć oddziałują nie wprost, lecz za pomocą mechanizmów opartych na wiedzy psychologicznej, stanowią w pełni funkcjonalny, etyczny oraz efektywny sposób ulepszania relacji przedsiębiorstwa z jego otoczeniem.

MILIONY GRACZY NA ŚWIECIE

Setki tysięcy ludzi w Polsce i setki milionów osób na całym świecie z zaangażowaniem użytkuje platformy gier strategicznych i przygodowych, których fabuła jest bardzo ograniczona, a zadania gracza zmuszają go do zapoznania się ze skomplikowaną strukturą reguł, gromadzenia punktów, odznak oraz przechodzeniu na kolejne poziomy rozwoju. Równie wiele osób uczestniczy w grywalizacyjnych projektach edukacyjnych.

SKUTECZNIEJSZE SZKOLENIA

Mechanizm grywalizacji eliminuje barierę między trenerem bądź platformą dydaktyczną a uczestnikiem procesu edukacyjnego: osoba biorąca udział w grze szkoleniowej samodzielnie podejmuje starania o powiększanie zasobu posiadanej wiedzy, realizację wskaźników efektywności oraz optymalizację sposobu wykonywania codziennych obowiązków zawodowych, aby osiągnąć cel i zdobyć przewagę nad innymi graczami.

MECHANIZM ZNANY Z GIER

Grywalizacja wykorzystuje mechanikę znaną z gier komputerowych w celach szkoleniowych i marketingowych:

  • użytkownicy rozwiązują zadania i uczestniczą w misjach ujmujących pożądane treści,
  • każde rozwiązane zadanie pozwala użytkownikowi przejść na kolejny poziom gry,
  • poziomy gry zawierają zadania o coraz większym stopniu trudności.